miércoles, 22 de septiembre de 2010

finaliste semanal concurs microrelats de la cadena SER


Sóc un dels finalistes per a la final setmanal del concurs de microrelats del "Hoy por Hoy" de la cadena ser. Participaré demà 23 de 10:45 a 11:00. A veure si hi ha sort i puc passar a la final mensual.
Cada setmana la frase final del relat guanyador ha de ser la primera del relat a enviar. El microrelat no pot tindre més de 100 paraules.
La frase final del guanyador de la setmana passada es " y dio otro bocado" i a partir d´ahí el relat que he enviat és:
* Última voluntad
"y dio otro bocado, como si nada. Frente la ventana seguía observando. La gente se agolpaba en la calle justo debajo del balcón donde seguía la lluvia. No daban crédito. Eran de todos los colores y de todos los tamaños. Niños, viejos , hombres, mujeres, parados, solteros , casados, se apresuraban a coger el mayor número posible. No había problema. Había suficientes para todos porque la lluvia no cesaba y se hacía más intensa, si cabe. El cañón que los lanzaba a modo de aspersor, regaba de alegría a la muchedumbre. Siguió observando. En su último día, se sentía como Dios."

Els altres que vaig enviar però, no me´ls van seleccionar són:
* Hoy toca
"Entonces es martes, seguro, por lógica. Si el miércoles te dolía la cabeza y el jueves discutimos al regresar del cine porque aquella película sobre la infidelidad te recordó mi desliz de fin de año.. y el viernes acabaste reventada, que tus amigas parecían no querer irse nunca de casa y te dormiste solo meterte en la cama, y el sábado ninguno de los dos estaba en condiciones sobrias para comenzar nada y si el domingo después de aguantar a tus padres todo el día, me decías "¡que no, que no! que tengo mucha resaca!" y si anoche me dijiste que "mañana"... ¡hoy es martes!! Y, ¡por fin.., toca seguro!!"
* Nadie es perfecto
"“acelera, cariño” me susurró al oído. Yo todavía me preguntaba como podía haberse fijado en mi, si la había visto contonearse con todos por la pista de la disco. Vaya! Este es mi día de suerte! Una belleza exuberante, sentada aquí a mi lado, rubia, pelo largo, ojos azules, complexión atlética, con los pechos grandes, operados seguro!.. pero dándole forma a ese escote de vida alegre! Cuando le invité a la copa ya supe que esta noche acabaría metiendo gol. ¡Estaba jugando un buen partido! Me penetró su mirada y me dijo: “no soy una chica como las demás”. “Soy hombre de mente abierta” acerté a contestarle. Vaya que lo era! No sería la última sorpresa de la noche. “Soy un hombre” me dijo. “Bueno, nadie es perfecto..”
* Origen
"Papa solía morirse dos veces al día. Había días que más, dependiendo del nivel de cansancio acumulado tras un largo y pesado día de trabajo o de las cajetillas de tabaco negro inhaladas. En la primera, tras profundo y sonoro ronquido, su cuerpo permanecía inmóvil; pero pasados varios segundos en el más allá, regresaba entre nosotros con un resoplido. Después de progresiva y armónica melodía de ronquidos llegaba la segunda, la que más mes asustaba. El silencio roto. Al despertar siempre la misma discusión: "¡que yo no ronco!". Decidí entrar en sus sueños para ver el "Origen" de todo. Soñé que soñaba dentro de su sueño y ya no pude regresar. En el limbo no hay lugar para los problemas."
* Recuperar la fe
"Hace ya tiempo que aquí nadie cree ya en los milagros, desde que el Todopoderoso se declaró en suspensión de obras de gracia. Terminaron los tiempos de bonanza en que los ángeles acompañaban y concedían los deseos de los fastidiados creyentes que no por faltos de fe, al Supremo se encaraban. En tiempos de crisis, ya se sabe, muchas reclamaciones y poco personal. Sentado ahora a la derecha del Padre le recuerda aquellos siete estresantes días, el origen de Todo.
-Papa, ¿en qué hemos fallado?, Si todo fue creado para que el mundo fuese perfecto.
-La mano negra de los mercados, Jesús.
-Entiendo, pero ¿qué haremos para recuperar la fe de la gente?
-Recuperar la fe en los mercados, hijo.
-Creo que no nos van a comprender
-¿Lo comprendes tu, acaso?"

En este link el podeu escoltar..
 

Concurso de microrrelatos en Hoy por Hoy

emb&c18=prisacom&c20=gadget&h1=prisacom>cadenaser>gadget>llevatelo>emb>" width="0" height="0" border="0">

lunes, 20 de septiembre de 2010

objectius del mil.lenni... la utopia.

En estos dies es reunixen els líders mundials per a revisar els objectius que es van marcar fa deu anys i que suposadament han d´acomplir abans del 2015. Que dius... complicat esta!! però confiem que s´adopten mesures i verdaders compromisos. Els Objectius de Desenrotllament del Mil·lenni
són huit:
Objectiu 1 - Eradicar la pobresa extrema i la fam
Objectiu 2 - Aconseguir l'ensenyança primària universal
Objectiu 3 - Promoure la igualtat entre els gèneres i l'autonomia de la dona
Objectiu 4 - Reduir la mortalitat infantil
Objectiu 5 - Millorar la salut materna
Objectiu 6 - Combatre el VIH/SIDA, el paludisme i altres malalties
Objectiu 7 - Garantir el manteniment del medi ambient
Objectiu 8 - Fomentar una associació mundial per al desenrotllament

I ací vos deixe un interessant article publicat per Ignacio Escolar publicat divendres passat en el diari Público que parla sobre la fam al món:

"El lado bueno de la noticia: por primera vez en quince años, baja el número de personas que pasan hambre crónica en el mundo. En 2010 serán 98 millones menos, según el informe anual de la FAO. El lado malo: que siguen siendo 925 millones, como dos veces el número de ciudadanos de la Unión Europea. El lado aún peor: que esta mejoría, según explica un informe de Intermón Oxfam, no responde a una tendencia ni es tampoco consecuencia de las pacatas políticas de los países ricos. Sólo ha sido simple suerte, la consecuencia de dos años de mejores cosechas; un repunte puntual que apenas cambia nada en este planeta idiota y cruel donde una de cada siete personas pasa hambre mientras que otra de cada cuatro padece de obesidad.

El hambre. Y la paz en el mundo, que diría una miss. Cada seis segundos, un niño muere de hambre. Uno, dos, tres, cuatro, cinco… seis. En el tiempo en el que tardas en leer este artículo, serán quince muertes más. Nos hemos acostumbrado a estos datos y a las fotos de niños rodeados de moscas con enormes barrigas llenas de nada con la compasión y la pasividad con la que se aceptan los terremotos, como un drama inevitable, irresoluble y natural; como parte del paisaje. No es así, la Tierra ya no es maltusiana y produce alimentos suficientes para todos; esta estúpida tragedia es sólo un problema económico más de distribución de renta. Hay incluso cálculos serios sobre cuánto costaría reducir el hambre en el mundo a la mitad y cumplir así con los Objetivos del Milenio que se fijó la ONU para 2015: unos 150.000 millones de dólares al año durante el próximo lustro. Es mucho dinero, sí. Algo más de la mitad de lo que ha gastado EEUU en la guerra de Irak, o poco más de un tercio de lo que costó el rescate mundial de la banca."

miércoles, 15 de septiembre de 2010

el crack


La figura de Rafa Nadal creix i creix i ja hi ha alcançat el cim: El Gran Slam. És el jugador més jove, amb tan sols 24 anys, que ho ha aconseguit. Ja ha fet història i va camí de convertir-se en el millor esportiste espanyol de tots els temps. A més alguna cosa té, que enlluerna a tots. Tot el món rendit als seus peus, a la seua humilitat i a la seua forma de ser. Després de guanyar el US Open, el sents parlar i continua tenint els peus en terra i mostrant la mateixa timidesa i saber estar que quan començava a despuntar o com quan va guanyar el seu primer torneig amb tan sols vuit anys. Rafa ha de ser un espill on mirar-se per als jóvens que vullguen despuntar en alguna modalitat esportiva i un example de superació i força mental , per a tots. Felicitats campió!

jueves, 9 de septiembre de 2010

la vall, altra vegada de dol


Volia haver posat una entrada abans parlant sobre l´incendi, però no estava massa animat per a fer-ho. Altre incendi, que ens ha recordat aquell de l´estiu del 94. Que li pot passar pel cap al piròman /ns que han provocat esta barbàrie, este delicte contra la naturalesa? . O tal vegada hi han altres interessos econòmics com la projectada autovia en la zona de la valleta d'Alfafara a Agres, on ha començat un dels focs (autovia molt rebutjada socialment per veïns, associacions i ajuntaments) o la construcció d´una línea d´alta tensió que creuaria part de la Vall d'Albaida, en algunes zones d'alt valor paisatgístic, com la Covalta, la font del Patge, o la Serra del Torrater fins a arribar al pou clar. El temps ens ho dirà.
Ací vos deixe un interessant article que podeu consultar en el blog terra verda
"Poc dura l´alegria a la casa del pobre. Si enguany el foc a penes ha sigut notícia al País Valencià, l´estiu s´acomiada amb dos grans incendis que han assolit les serres d´Agullent i la Solana, col·lindants amb el Parc Natural de la Serra de Mariola. Hi han algunes serres valencianes que, com una maldició, pateixen incendis repetits que a penes permeten la seua regeneració. Aquestes són dues d´elles. Segons alguns veïns de Bocairent i Alfafara, els anys 1970, 1984, 1994, i ara, 2010.
Els qui hem tingut la sort de conéixer aquest espai natural, els seus barrancs, tolls, rierols i boscs, ens hem deixat allí un trosset del nostre cor. Aquest trosset de cor, ara està sota les cendres. El passat mes de juny vaig tindre l´ocasió de recórrer alguns dels paratges de la serra d´Agullent: la cova de les Finestres, el Bancal Redó i el barranc del Pantanet. L´aspecte que presentava, d´una banda semblava satisfactori, les carrasques havien rebrotat i ja abastaven 3 o 4 metres d´alçada, i els nous pinets tornaven a créixer als llocs que ocupaven. Però d´altra banda, també era preocupant l´excés de biomassa: motades de pins massa denses, matollars impenetrables... que en cas d´incendi facilitarien la seua propagació. I així ha sigut.
Ara hem de lamentar un incendi que ha cremat més de 4.000 hectàrees . Per evitar els incendis hi ha que tallar els pins. En el seu dia semblava una parida, però en aquest cas sí que hauria sigut necessari eliminar els pinets sobrants, no només per previndre incendis, sinó també per facilitar el creixement dels de més vigor.
A més a més, és evident que aquests incendis han sigut intencionats. La diferència de només 15 minuts en l´inici d´ambdós focs, de cara a la nit, amb fort vent de ponent, humitat ambiental molt baixa, i terra seca després de tot l´estiu sense a penes ploure. I si som una mica malpensats (el govern del PP ens ha donat molts motius per a ser-ho), també hi ha que tindre en compte que hi ha un projecte d´autovia entre Villena i Muro que passaria per la Valleta d´Agres, amb un rebuig quasi unànim per part dels pobles afectats, i de dubtosa necessitat. Un projecte que el PP està entestat en portar endavant passant per damunt de qui siga, i oblidant que tenim un 15% de dèficit. Precísament els focus més actius s´han centrat a la Valleta d´Agres, entre Bocairent i Alfafara. Que cadascú traga les seues conclusions.
Ens resignarem a viure en un país on el foc siga una amenaça constant? On la desertització estiga cada vegada més present en els nostres espais naturals? O combatim activament els interessos econòmics i polítics que amenacen les nostres terres? O exigim a la justícia que investigue a fons aquests delictes, que siguen considerats com a accions terroristes, i que estiren del fil fins arribar al final? Que dicten condemnes exemplars, no només contra qui cala foc a la serra, sinó a qui els ho mana fer? Aquest incendi ens torna a omplir l´ambient de cendra, de fum... i de preguntes sense resposta"

domingo, 5 de septiembre de 2010

"No me mires que nos miran
nos miran que nos miramos
miremos que no nos miren
y cuando no nos miren
nos miraremos
pues si miran que nos miramos
descubrir pueden
que nos amamos.."